لینک امضای خود به صفحه ی فروشگاهتان هدایت می کنید. به پرسش های کاربران در وبسایت های "پرسش و پاسخ" جواب دهید پاسخ دادن به پرسش کاربران در وبسایت هایی نظیر Yahoo Answers می تواند شما را به عنوان یک متخصص معرفی کند. اگر پاسخ های شما به اندازه ی کافی خوب باشند می توانید عده ی دیگری از کاربران را به سایت خود هدایت کنید. حضوری موثر در شبکه های اجتماعی داشته باشید شبکه های اجتماعی ابزاری قدرتمند برای مطلع کردن دنیا نسبت به تجارتتان هستند. اما برای فروش اولیه بهتر است تمرکز خود را روی تکنیک های موثر برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجوگر قرار دهید. ممکن است از خود بپرسید که آیا شبکه های اجتماعی نقش مهمی در برنامه ی بازاریابی من دارند؟ بدون شک همین طور است. به نظر من شبکه های اجتماعی می توانند ابزاری قوی برای ارتباط با مشتریان باشند و به شما برای شکلگیری ذهنیت هدفمند جامعه کمک کنند. با برداشتن گام های اولیه و ایفا کردن نقشی فعال، قادر به ساخت پایگاه قدرتمندی در شبکه های اجتماعی برای تجارت خود خواهید بود.البته در این مورد نیز استثناهایی وجود دارد. اگر قصد فروش محصول خاص و خلاقانه ای را 95درصد) بدون اینکه شکایت خود را به گوش شما برسانند ارتباطشان را با شما قطع کرده و به سوی رقبا می روند شک نکنید که این مشتریان شاکی خاموش، تجربه ناموفقشان از ارتباط با مجموعه شما را با دیگران در میان خواهند گذاشت و این اصلا به سود شما نیست و هزینه گزافی را برای جبران ، به شما تحمیل خواهد کرد.آن دسته از مشتریان که شکایت شان را ابراز می کنند در حقیقت حامل این پیام هستند که : " من می خواهم به خرید از شما ادامه دهم به شرط اینکه اشکالات خود را مرتفع سازید".مشتری شاکی به شکل کم هزینه ای شما را با ایرادها و نقاط ضعف سازمانتان آشنا کرده و گاهی اوقات راهکاری را نیز به رایگان در اختیار شما قرار می دهد. پس حقش است از آنان به خاطر این کمک تشکر کرده و نهایت تلاشمان را صرف راضی کردن آنها نماییم. نکته جالب این است که آن دسته از مشتریان شاکی که توسط شما رضایتشان به خوبی جلب شده باشد به میزان بیشتری نسبت به مشتریانی که از ابتدا راضی بوده اند به شما وفا دار خواهند شد.البته نباید به این امید ،مشتریان را از خود ناراضی سازید! یادمان باشد بخش عمده ای از آنان شکایت شان را مطرح نمی کنند و شما اصلا فرصت جلب با آنها روبهرو میشوید، رجوع کنید.با ارائه پیشنهادی مثبت، کاری کنید که اختیارشان را افزایش دهند. آنها یا موافقت میکنند یا نمیکنند. اگر پاسخشان منفی بود، اعتراضات احتمالی به پیشنهاد خود را میشناسید. در هر دو روش احتمال بیشتری برای موافقت با پیشنهاد شما وجود دارد، درصورتیکه اگر به ادعاهای آنها درباره تصمیمگیرنده غایب واکنش نشان نمیدادید، چنین احتمالی بهوجود نمیآمد.2- هیچگاه پیشنهاد مصالحه ندهید:مصالحه کردن عادلانه بهنظر میآید، اما اینطور نیست. به یاد داشته باشید، هر دلاری که در مذاکرهای بهدست میآید، سود است.بهجای آن، طرف مقابل را تشویق کنید که پیشنهاد مصالحه را مطرح کند. این کار دامنه قیمت طرف مقابل را افزایش میدهد.برای مثال، اگر توانایی انجام کاری مثل بازسازی خانه را با قیمت 40.000 دلار دارید، و خریدار توانایی پرداخت 36.000 دلار را برای آن کار دارد، با تشویق خریدار به ارائه پیشنهادی برای تقسیم باقیمانده، دامنه قیمت را از 30.000-26.000 به 30.000-28.000 میکشانید. در این شرایط میتوانید اختیار بیشتری درخواست کرده و سعی کنید آنها را به توافقی جدید بکشانید یا میتوانید .بهتر است در ابتدا شما را با چند اصلاح تبلیغاتی آشنا سازیم توجه کنید که این اصطلاحات در امر تبلیغات کلیکی بسیار مهم هستند و بهتر است اول با آن ها آشنا شوید .فقط توجه داشته باشید که این اصطلاحات ممکن است که در هر کاری مفهوم خاصی داشته باشند ما تمام توضیحات این بخش را از جهت مورد گفت و گو شرح داده ایم. (بزودی این بخش کامل خواهد شد)CTR چیست؟CTR مخفف واژه Click-Through-Rate است که به معنای تعداد کلیک بر روی تبلیغات است . به شما نمایش می دهد که روی هر کدام از تبلیغات شما , چند بار کلیک شده است .تبلیغات در گوگل چگونه استتبلیغات در گوگل چگونه استROI چیست؟ROI یا (Return On Investment) همان بازگشت سرمایه گذاری , یکی از رایج ترین اصطلاحات در امر تجارت و بازاریابی است ! هدف این کلمه ، بازگشت پول سرمایه گذاری شده به شرکت است . مثلا شما یک عکاس برای شرکت خود استخدام می کنید و می بینید که این عکاس برای سوده دهی شرکت شما موثر است ، در این صورت ROI شما افزایش پیدا می کند ، درست است که شما پول زیادی را بابت این عکاس استخدامی پرداخت می کنید ، ولی درب رابر سودی که از عکاس بدست می آورید ، لذت بیشتری
مشاهده پست مشابه : پروپوزال تاثیر بازاریابی اجتماعی بر تعهد و وفاداری مشتریان
[ چهارشنبه 11 شهريور 1394 ] [ 0:34 ] [ Brian]