گذارند و در واقع نوعی مزایده آنلاین است.2- مزایا بازاریابی اینترنتی:از مزایای بازاریابی اینترنتی می توان به در دسترس بودن اطلاعات وسیع و نامحدود اشاره نمود، کاربران با اتصال به اینترنت و جستجوی کالای مورد نظرشان به راحتی قادرند در هر ساعتی از شبانه روز اطلاعات کاملی راجع به آن کالا دریافت نمایند و در صورت تمایل نسبت به خرید آن اقدام کنند.به علاوه فروش آنلاین برای مالکین شرکت ها به علت عدم نیاز به نیروی کاری ، مقرون به صرفه تر نیز می باشد.به طور کلی با استفاده از بازاریابی اینترنتی می توان بازار محدود و محلی را به بازاری گسترده و جهانی تبدیل نمود.3- محدودیت ها بازاریابی اینترنتی:محدودیت های بازاریابی اینترنتی هم برای مشتریان و هم برای فروشندگان مشکلاتی بوجود می آورد. پایین بودن سرعت اینترنت می تواند سبب مشکلات بسیاری شود ، اگر حجم اطلاعات و تعداد صفحات وب سایت شرکتی بیش از اندازه زیاد باشد ، کاربران برای دریافت و دانلود اطلاعات مورد نظر خود به کوشش فراوان نیاز خواهند داشت.بازاریابی اینترنتی به خریداران امکان لمس، بو کردن، چشیدن و به طور کلی دیدن کالا از نزدیک را قبل از خرید، نمی دهد. آنها پاسخ مثبت میدهند. افزایش اثربخشی شما بر مشتریان غیرقابل تصور خواهد بود.هر روز افرادی با انگیزه بالا وبسایتی را راهاندازی میکنند و امیدوارند که بهزودی بتوانند درآمد قابلتوجهی از آن کسب کنند.ولی بسیاری از وبسایتها پس از گذشت ماهها هیچ درآمدی ندارند.صاحبان وبسایت پس از مدتی انگیزه اولیه خود را از دست میدهند و وبسایت کمکم به فراموشی سپرده میشود.یکی از مهمترین عوامل موفقیت در کسب درآمد اینترنتی آشنایی با مدل صحیح بازاریابی اینترنتی است. دیدگاههای اشتباه رایج درباره وبسایت و درآمد اینترنتیدلیل شکست بسیاری از افراد در بازاریابی اینترنتی عدم آشنایی کافی با این موضوع است.همچنین دیدگاههای اشتباه رایج باعث میشود، وقت و هزینه ما به سرعت تلف شود و بازده مناسبی نداشته باشیم.ابتدا به چند دیگاه اشتباه درباره کسب درآمد از سایت میپردازیم. 1- داشتن محصول مناسب و تبلیغ آن در اینترنت:بسیاری از افراد تازه کار فکر میکنند بازاریابی اینترنتی آن است که یک صفحه محصول داشته باشیم که در آن اطلاعات محصول نوشته شده است و سپس آن صفحه را در اینترنت تبلیغ کنیم، یعنی از سایتهای مختلف به فروش می رسد. ولی مزیتی که باعث فروش می شود آن است که با یک بار خرید برای چندین ماه از خرید مجدد بی نیاز خواهید شد.ذکر نوع گرافیت بکار رفته در مغز مداد نیز تلف کردن فضای تبلیغ است ولی یادآوری این نکته که ، این ماده خاص باعث می شود مداد خیلی دیرتر تمام شود عاملی برانگیزاننده برای خرید کالا است.به آخرین و سودآورترین بخش تبلیغ می رسیم که در بسیاری از آگهی ها اثری از آن دیده نمی شود ! ارائه پیشنهاد فروشفضای کافی از صفحه را برای ارائه پیشنهاد فروش خود اختصاص دهید و از مشتریان بخواهید کاری را انجام دهند. این کار حتی می تواند فقط تقاضای تماس با شما و ثبت سفارش باشد.یک ساختار کاملا اشتباه و جا افتاده در تبلیغات آن است که کالای خود را معرفی کنیم و در پایین صفحه شماره تلفن خود را ذکر کنیم و فکر کنیم اگر مشتری به کالا علاقه مند باشد ، حتما تماس خواهد گرفت.واقعیت آن است که بسیاری از خوانندگان علاقه مند تماس نخواهند گرفت ! بسیاری از مشتریان از صحبت با یک غریبه که می خواهد محصولی را بفروشد ترس دارند. شما باید از او بخواهید که تماس بگیرد و حتی برای کاستن ترس مراحل کار را به دقت بنویسید.مثالی از الکترونیک در شبکه اجتماعیاحتمالاً شما هم مثل خیلیهای دیگر، از طرفداران و کاربران شبکه های اجتماعی هستید اما، در مورد لزوم استفاده از آن برای توسعهی تجارتتان هنوز دچار شک و تردیدید و هنوز اطمینان لازم را کسب نکردهاید. امروزه فیسبوک به عنوان بهترین راه برقراری ارتباط با دوستان شناخته شده است، ولی پتانسیل و قابلیتهای فوقالعاده آن به عنوان ابزاری جهت بازاریابی، هنوز در بین بسیاری از افراد، ناشناخته است. این در حالی است که شما میتوانید از شبکه های اجتماعی، به عنوان ارزانترین و مؤثرترین روش بازاریابی استفاده کنید! مهم نیست از کدام شبکه اجتماعی استفاده میکنید، آنچه مهم است بهره گیری صحیح از آنها، با داشتن کمترین سرمایه است.جارکوب مورگان، مدیر عامل شرکت ChessMediaGroup در سانفرانسیسکو میگوید : «شبکه های اجتماعی میتوانند نقش بسزایی را در تجارتها و به خصوص کسب و کارهای کوچک بازی کنند. »شما میتوانید از شبکه های اجتماعی، به عنوان ارزانترین و مؤثرترین روش بازاریابی استفاده کنید! مهم نیست از کدام شبکه اجتماعی استفاده میکنید، آنچه مهم است بهره گیری صحیح از آنها، با داشتن کمترین
برند های مهم دنیا[ دوشنبه 21 دی 1394 ] [ 21:40 ] [ Brian ]